AnimeSuki Forums

Register Forum Rules FAQ Members List Social Groups Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   AnimeSuki Forum > Anime Related Topics > Fan Creations

Notices

Reply
 
Thread Tools
Old 2004-12-13, 23:24   Link #101
Zhaxra
Senior Member
 
 
Join Date: Apr 2004
Location: Middle of the Pacific
Hehehe... that's great Manga-Maniac!!! I only play CS at lan parties, and that always happens to me espically when you have no money.

Here's a quickie done at work. Started with the guy at the right, help customer, come back see bad anatomy, draw a charater heads reacting to bad anatomy.

Ugly old guy
__________________
"The Enrichment Center is required to remind you that you will be baked, and then there will be cake." - GLaDOS
Zhaxra is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-14, 04:32   Link #102
jayrocs
Member
 
Join Date: Jul 2004
http://www.ml-r.net/jerome/picnat2.jpg

not really a quick sketch it took me around half an hour didn't really even come out as good as i expected but whatever. reference is linked on the bottom if u wanted to compare


http://www.ml-r.net/jerome/picnat.jpg
jayrocs is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-14, 05:23   Link #103
nh1
KAWAIII-III!!!! >^_^ >
 
 
Join Date: Jan 2004
Location: Magical land! (Magica-ru land!)
It looks pretty decent. I do like the sketch although it didn't turn out quite like the reference (Right eye too close to the nose, short nose, upper lip too high, thin neck) it is pretty decent work (overall I think the horizontal lines are shorter compared to the vertical ones, in other words the height/width proportion is a little bit off, but that's about it I think).
__________________
nh1 is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-14, 08:33   Link #104
Asura
should i stay longer?
 
Join Date: May 2003
Location: Hong Kong until May 6 2006.... it's paradise ;)
Send a message via MSN to Asura
..... not a quicky, something like 2hrs with h (for rough) and 2b (for final) pencils... a 2hrs worth of crap that's only worth for scrap...

http://www.deviantart.com/deviation/12539216/
Asura is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-14, 13:19   Link #105
tanqexe
Senior Member
 
 
Join Date: Dec 2004
Location: Arch City
Quote:
Originally Posted by Asura
..... not a quicky, something like 2hrs with h (for rough) and 2b (for final) pencils... a 2hrs worth of crap that's only worth for scrap...

http://www.deviantart.com/deviation/12539216/
It's not that horrible...there's some nice technique there. I guess her eyes might be a tad small/spaced too far apart, and her neck might seem disconnected, but damn, that body and those clothes...

http://www.deviantart.com/view/13167096/

45-minute sketch donein Paintchat to test atmosphere for upcoming manga project.
tanqexe is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-14, 19:10   Link #106
Shoeshefied
Senior Member
 
 
Join Date: Aug 2004
Location: EST
Age: 29
Send a message via AIM to Shoeshefied
Quote:
Originally Posted by Asura
..... not a quicky, something like 2hrs with h (for rough) and 2b (for final) pencils... a 2hrs worth of crap that's only worth for scrap...

http://www.deviantart.com/deviation/12539216/

whatt ya talkin boutt?? its frekin koOl.
Shoeshefied is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-15, 02:21   Link #107
Asura
should i stay longer?
 
Join Date: May 2003
Location: Hong Kong until May 6 2006.... it's paradise ;)
Send a message via MSN to Asura
Quote:
Originally Posted by tanqexe
It's not that horrible...there's some nice technique there. I guess her eyes might be a tad small/spaced too far apart, and her neck might seem disconnected, but damn, that body and those clothes...

http://www.deviantart.com/view/13167096/

45-minute sketch donein Paintchat to test atmosphere for upcoming manga project.
damn coolness...! you're on my watch list.
Asura is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-16, 15:28   Link #108
JERI
Senior Member
 
Join Date: Aug 2004
Pretty good stuff Asura.

Okay, it might be kinda hard to tell what's going on in "soul collector". Don't really want to provide redundant information if you have no problem identifying parts of the picture, so have a look first, and post request if you wanna know what it is.

http://img158.exs.cx/img158/4673/shichun16wm.jpg

http://img80.exs.cx/img80/5538/soulcollector8ep.jpg

Btw, if I register myself on Imageshack, will I be able to upload pictures without having them renamed? The suffix code is an eyesore.
JERI is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-17, 11:17   Link #109
Manga Maniac
You´re under my commaand
 
Join Date: Nov 2003
Location: Baka Land sweden
Age: 30
Send a message via AIM to Manga Maniac Send a message via MSN to Manga Maniac
Quote:
Originally Posted by JERI
Pretty good stuff Asura.

Okay, it might be kinda hard to tell what's going on in "soul collector". Don't really want to provide redundant information if you have no problem identifying parts of the picture, so have a look first, and post request if you wanna know what it is.

http://img158.exs.cx/img158/4673/shichun16wm.jpg

http://img80.exs.cx/img80/5538/soulcollector8ep.jpg

Btw, if I register myself on Imageshack, will I be able to upload pictures without having them renamed? The suffix code is an eyesore.


damn coolness...! you're on my watch list.
Manga Maniac is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-17, 19:23   Link #110
sOnJoOL
Senior Member
 
Join Date: Feb 2004
Send a message via AIM to sOnJoOL Send a message via MSN to sOnJoOL
crazy stuff Jeri, like always.
Spoiler:
sOnJoOL is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-19, 13:10   Link #111
Shoeshefied
Senior Member
 
 
Join Date: Aug 2004
Location: EST
Age: 29
Send a message via AIM to Shoeshefied
Sonj. <
You got great skills eyy, I reallly like* how slim the legs are with those neat bootz,, looks like a cross between metroid and the anime sunabouzu... = P**.
heres some handpuppet action*

http://img157.exs.cx/img157/1307/rebirth2jl.jpg
Shoeshefied is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-19, 13:34   Link #112
sOnJoOL
Senior Member
 
Join Date: Feb 2004
Send a message via AIM to sOnJoOL Send a message via MSN to sOnJoOL
Quote:
Originally Posted by Shoeshefied
Sonj. <
You got great skills eyy, I reallly like* how slim the legs are with those neat bootz,, looks like a cross between metroid and the anime sunabouzu... = P**.
heres some handpuppet action*

http://img157.exs.cx/img157/1307/rebirth2jl.jpg
gah.
i cant draw female legs......
i envy you!
nice stuff. elvish looking
keep it up~
sOnJoOL is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-19, 18:50   Link #113
Baara
I get poked a lot... ;_;
 
Join Date: Jun 2004
Location: right behind you...
Age: 26
nice sketch Shoeshefied, I like the hair a lot.

This was a practice with inking, so I guess I'll post the pencil and the ink sketches. Pencil took about 10 minutes, Pen about 15 i would say. I don't keep track of time XD'

Pencil:
http://www.deviantart.com/deviation/13226053/

Ink:
http://www.deviantart.com/deviation/13226312/

err..yeah, there you go.
Baara is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-20, 16:51   Link #114
Ashi-chan
Resident Asian Nerd Girl
 
 
Join Date: Aug 2004
Location: That blackish hole-ish thing
Age: 28
Send a message via AIM to Ashi-chan Send a message via MSN to Ashi-chan Send a message via Yahoo to Ashi-chan
Lol, I like the title. It really does look like she's barfing in her hat!

Good, clean line work. Her position is interesting. I like the waviness of her hair, too.

Been awhile since I plagued you guys with my crap art. Here's a ball point pen sketch of an original character, Yumeko. Sorry the pic is big, but when I tried to reduce it, the picture quality crapped up.

Yumeko, ball point pen sketch

Edit: Here's another pic, this time of Yumeko's twin sister Yumiko. I like sketching with ball point pen. It's fun to go crazy with pen, for some reason.

Yumiko, ball point pen sketch

Ha, no one replied to my post yet. No one really DOES want to look at my crap art, do they? Figures.
__________________
~*Ashi-chan*~
So's your face. And yeah.

Last edited by Ashi-chan; 2004-12-22 at 02:01.
Ashi-chan is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-23, 18:54   Link #115
nh1
KAWAIII-III!!!! >^_^ >
 
 
Join Date: Jan 2004
Location: Magical land! (Magica-ru land!)
Decent pictures. They're not crappy at all. Both well drawn (first one is a bit noisy, because of the scanner?) unfortunately I don't know what the original looks like. I don't see anything wrong with them and maybe that's why no one is commenting. Try different poses / angles

I had to post this one. My first paintchat painting (still w/mouse). I must say, paintchat is extremely fun! When I get my tablet no one will be able to drag me out of that place.
Boyface with weird shading.

Edit: Wtf? I had the URL to one of Harry-kun's images!? I'm so sorry
__________________

Last edited by nh1; 2004-12-26 at 07:17.
nh1 is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-25, 16:18   Link #116
Ashi-chan
Resident Asian Nerd Girl
 
 
Join Date: Aug 2004
Location: That blackish hole-ish thing
Age: 28
Send a message via AIM to Ashi-chan Send a message via MSN to Ashi-chan Send a message via Yahoo to Ashi-chan
Ano...your pic won't show for some reason, nh1-san. I keep getting this File Not Found error message, and that sucks.

Yeah, the first one scanned funny, and it only got worse when I resized it. I should try rescanning it, and maybe it'll come out clearer. But you're right. I do have a tendancy to draw the same angle, probably because anything I draw in any other position comes out pretty bad and unnatural looking. I guess I just like drawing in my comfort zone, no? But I try to change it, to little avail at this point.

I'm glad, though, that you didn't think my art was bad. That always makes me happy. ^.^;;
__________________
~*Ashi-chan*~
So's your face. And yeah.
Ashi-chan is offline   Reply With Quote
Old 2004-12-31, 05:09   Link #117
JERI
Senior Member
 
Join Date: Aug 2004
wow, nh1, is that floating head of doom? I like the coloring technique you used, makes it look like a semi-oil-painting.

http://img109.exs.cx/img109/8787/couplevampire6ln.jpg

This picture is a version of vampiricsm I've been experimenting with. I chose to make the characters look less anime to amplify the haunting mood of the picture.
JERI is offline   Reply With Quote
Old 2006-05-13, 00:09   Link #118
ahvat
Junior Member
 
 
Join Date: Apr 2004
Location: Philadelhia
Age: 28
Send a message via AIM to ahvat
1 minute or less sketch 9incomplete9 so?
__________________
Try reading the forum rules in regards to sig size. (xris)
ahvat is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
We use Silk.