AnimeSuki.com Forum

AnimeSuki Forum (http://forums.animesuki.com/index.php)
-   Gundam (http://forums.animesuki.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Gundam Models Discussion Thread (http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=23320)

bio9205 2013-07-10 17:17

Quote:

Originally Posted by ~Destiny~ (Post 4754324)
Always ALWAYS cut the inner frame out. It's like you said, it's made out of the same material as poly caps, but with some hard plastic parts too. Trying to bend them out will definitely break or damage them.

As for the actual parts, after you cut them out there are sometimes little nubs between joints(mostly near elbows and knees) that you still need to cut off. Also remember to loosen the joints before you put everything together, RG inner frames are pretty stiff oob

I think my post was misunderstood - of course I'm going to cut them out! :heh: I'm just not sure what to do with them afterward. Do the instructions specify the particular nubs/parts between the joints I need to cut out? I'm afraid of cutting the wrong part. Thanks for answering my question anyway.

Obelisk ze Tormentor 2013-07-10 19:45

Quote:

Originally Posted by bio9205 (Post 4754442)
Do the instructions specify the particular nubs/parts between the joints I need to cut out? I'm afraid of cutting the wrong part. Thanks for answering my question anyway.

IMO the manual will tell you all the parts need to cut by really paying close attention to the pictures of the actual parts before cutting. Itís not that difficult considering so many people are able to pull it off ;). I myself is in the process of building my RG Justice Deactive (along with HG Aesculapius). It's a slow progress considering I'm so busy with work now (plus, it's Ramadhan. I need to do fasting and extensive praying at night).

~Destiny~ 2013-07-10 20:05

Quote:

Originally Posted by bio9205 (Post 4754442)
I think my post was misunderstood - of course I'm going to cut them out! :heh: I'm just not sure what to do with them afterward. Do the instructions specify the particular nubs/parts between the joints I need to cut out? I'm afraid of cutting the wrong part. Thanks for answering my question anyway.

Yep I definitely misunderstood :heh:

Im looking through the manual, the only part that looks specifies what to cut is the waist unit. Everything else (just arms and legs) is marked with a line and a small sentence.

I've built every standard released RG to date, so I can tell you it's really easy to notice what to cut just from looking at the actual part. As helpful as the manual is, the angle of the pictures sometimes make you miss nubs :(

bio9205 2013-07-11 05:10

Quote:

Originally Posted by Obelisk ze Tormentor (Post 4754533)
IMO the manual will tell you all the parts need to cut by really paying close attention to the pictures of the actual parts before cutting. Itís not that difficult considering so many people are able to pull it off ;). I myself is in the process of building my RG Justice Deactive (along with HG Aesculapius). It's a slow progress considering I'm so busy with work now (plus, it's Ramadhan. I need to do fasting and extensive praying at night).

I'm really busy with the army right now so I doubt I'll be able to finish my Justice quickly. :( Will try to start on it this weekend, though!

Quote:

Originally Posted by ~Destiny~ (Post 4754546)
Yep I definitely misunderstood :heh:

Im looking through the manual, the only part that looks specifies what to cut is the waist unit. Everything else (just arms and legs) is marked with a line and a small sentence.

I've built every standard released RG to date, so I can tell you it's really easy to notice what to cut just from looking at the actual part. As helpful as the manual is, the angle of the pictures sometimes make you miss nubs :(

I see, thanks! The sentences that label the arms and legs don't say anything important, right?

Providenceangle 2013-07-12 21:11

Who's built the Strike RM? Is it any good? Worth getting?

Sworra 2013-07-13 06:30

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4756620)
Who's built the Strike RM? Is it any good? Worth getting?

I suggest you go to rrobbert184 youtube channel.. He has a full review of the Strike RM. Sorry I couldn't help you out anymore.

Providenceangle 2013-07-13 10:04

Quote:

Originally Posted by Sworra (Post 4757038)
I suggest you go to rrobbert184 youtube channel.. He has a full review of the Strike RM. Sorry I couldn't help you out anymore.

I've watched it already. I just don't feel his reviews reflect the average person. I wanna hear from someone who bought the kit and is happy with their purchase. A "community" response... I guess? lol

StrikeFreedomV2 2013-07-13 13:03

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4757193)
I've watched it already. I just don't feel his reviews reflect the average person. I wanna hear from someone who bought the kit and is happy with their purchase. A "community" response... I guess? lol

I have yet to build mine, but according to other YT-reviews and people in a Gunpla-related Facebook-group, the Strike Ver RM is pretty amazing. Oh, and on Dalong.net it is the best rated kit out of the 5 GAT-X kits. Hope that helps :)

Providenceangle 2013-07-13 13:12

Quote:

Originally Posted by StrikeFreedomV2 (Post 4757391)
I have yet to build mine, but according to other YT-reviews and people in a Gunpla-related Facebook-group, the Strike Ver RM is pretty amazing. Oh, and on Dalong.net it is the best rated kit out of the 5 GAT-X kits. Hope that helps :)

At least that's something lol. I'll have to pick it up for myself... I wish I could get the chance to paint my kits. So busy lately, I just don't have the time to seriously paint. Got like 30 kits to paint lol.

Sadly I'm having to wait on the RG GP01. Well I'm being loyal to my favorite site is all.

Edit: So yeah... I just put an order on for the Strike RM, MG Nu, MG Freedom, HG Nu, HG Bawoo(I had this back in 2004 but lost it so)

Skye629 2013-07-13 23:02

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4757407)
At least that's something lol. I'll have to pick it up for myself... I wish I could get the chance to paint my kits. So busy lately, I just don't have the time to seriously paint. Got like 30 kits to paint lol.

Sadly I'm having to wait on the RG GP01. Well I'm being loyal to my favorite site is all.

Edit: So yeah... I just put an order on for the Strike RM, MG Nu, MG Freedom, HG Nu, HG Bawoo(I had this back in 2004 but lost it so)

Which Bawoo did you order? Im thinking of picking up one due to its design (one of my fav ZZ suits)

Appel 2013-07-14 07:07

I tried some macro photography:

http://abload.de/img/dsc_1559.1024lvug1.jpg

Providenceangle 2013-07-14 08:05

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4758047)
Which Bawoo did you order? Im thinking of picking up one due to its design (one of my fav ZZ suits)

The green production suit. Kinda funny, I originally had the orange commander type(I think that's right), and painted it green. I bought it locally and didn't know there was a normal version.

http://www.gundamplanet.com/media/ca...on-type-pa.jpg

I hope bandai makes mg chaos, gaia, abyss! Take my money already!! lol

Skye629 2013-07-14 16:25

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4758462)
The green production suit. Kinda funny, I originally had the orange commander type(I think that's right), and painted it green. I bought it locally and didn't know there was a normal version.

http://www.gundamplanet.com/media/ca...on-type-pa.jpg

I hope bandai makes mg chaos, gaia, abyss! Take my money already!! lol

Oh nice! Thats the one I want too! The one u originally had was Glemy's version

Providenceangle 2013-07-14 19:03

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4758916)
Oh nice! Thats the one I want too! The one u originally had was Glemy's version

I guess.. I look at pictures online but I only remember painting that kit with paint brush... I guess I'm getting too old lol.

Anyone build the MC High Grade gundooms? I wanna buy the nu ground type. As it look awesome but, I'm scared to order from any places I've found. I understand why they aren't trust worthy looking websites,(obvious copy's of bandai's property, regardless of the differences) but ordering from some fishy looking site, has it's obvious concerns.

Also anyone here play gundam breaker?

Skye629 2013-07-14 23:33

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4759093)
I guess.. I look at pictures online but I only remember painting that kit with paint brush... I guess I'm getting too old lol.

Anyone build the MC High Grade gundooms? I wanna buy the nu ground type. As it look awesome but, I'm scared to order from any places I've found. I understand why they aren't trust worthy looking websites,(obvious copy's of bandai's property, regardless of the differences) but ordering from some fishy looking site, has it's obvious concerns.

Also anyone here play gundam breaker?

Check out Prime92's reviews of the Gundoom kits, they're not bad, but not my cup of tea (prefer the HGUC simple design over the Evolve styling). Check all of her Gundoom vids, might give you an idea where to get them if you are set on getting one. There's also ebay but that may be more expensive.

Not a huge fan of bootlegs either, but I admit they make great kits to cannibalize for customs and mods though XD

Providenceangle 2013-07-15 06:20

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4759323)
Check out Prime92's reviews of the Gundoom kits, they're not bad, but not my cup of tea (prefer the HGUC simple design over the Evolve styling). Check all of her Gundoom vids, might give you an idea where to get them if you are set on getting one. There's also ebay but that may be more expensive.

Not a huge fan of bootlegs either, but I admit they make great kits to cannibalize for customs and mods though XD

Nah I can't justify the 20% markup. I don't trust the sites I do find(reading lots of bad), so I'll just have to not have them :P.
I really like those designs. Need some work but, I like the feet and such. Ah well.

bio9205 2013-07-15 07:23

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4758462)
I hope bandai makes mg chaos, gaia, abyss! Take my money already!! lol

Speaking of which, any idea why Bandai hasn't done a HD HG GSD line like they did with SEED? I know no one cares for them, but I'm thinking of picking up a HG Gaia Gundam myself. :heh:

Providenceangle 2013-07-15 08:17

Quote:

Originally Posted by bio9205 (Post 4759545)
Speaking of which, any idea why Bandai hasn't done a HD HG GSD line like they did with SEED? I know no one cares for them, but I'm thinking of picking up a HG Gaia Gundam myself. :heh:

I hope they reproduce the Impulse soon at least. Everyone is back ordered. Maybe they will do RM or something...

Skye629 2013-07-15 19:39

Quote:

Originally Posted by bio9205 (Post 4759545)
Speaking of which, any idea why Bandai hasn't done a HD HG GSD line like they did with SEED? I know no one cares for them, but I'm thinking of picking up a HG Gaia Gundam myself. :heh:

Maybe the SEED HG RM line did not sell as expected?

OR

better yet they're completely updating/building from scratch the DESTINY HGs.......one can hope lol

Providenceangle 2013-07-15 20:08

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4760073)
Maybe the SEED HG RM line did not sell as expected?

OR

better yet they're completely updating/building from scratch the DESTINY HGs.......one can hope lol

Don't hold your breath! lol

Skye629 2013-07-15 23:32

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4760095)
Don't hold your breath! lol

I wont :P

Im already quite satisfied as where they are going with HG's (Wing, DX, V1 and V2, F91 etc), couldn't care more or less if they redid the DESTINY HGs


BTW guys, which do u think would go better with the HGUC Gebera Tetra? The RG GP-01 or the RG GP-01FB?

firefox 2013-07-16 01:33

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4760295)
I wont :P

Im already quite satisfied as where they are going with HG's (Wing, DX, V1 and V2, F91 etc), couldn't care more or less if they redid the DESTINY HGs


BTW guys, which do u think would go better with the HGUC Gebera Tetra? The RG GP-01 or the RG GP-01FB?

Wait for the inevitable RG GP-03?

Providenceangle 2013-07-16 07:57

Quote:

Originally Posted by Skye629 (Post 4760295)
I wont :P

Im already quite satisfied as where they are going with HG's (Wing, DX, V1 and V2, F91 etc), couldn't care more or less if they redid the DESTINY HGs


BTW guys, which do u think would go better with the HGUC Gebera Tetra? The RG GP-01 or the RG GP-01FB?

I would get the GP01. What am I saying? I am getting the GP01. It might be a good idea to pick them both up, if you can afford it. I'm seriously considering it...

Exia_00 2013-07-16 11:30

Something tells me the only time I will be bothered to make my RG Destiny is when I hear Infinite Justice. Also Strike Freedom better come with the WOL or some gimic for the dragoons... sounds like something that Bandai needs to do. I have a growing back log and its not good :S

- RG Zeta
- RG Zeta (amuro)
- RG Destiny
- MG Strike RM - whats holding me back here is the fact I can't find the perfect strike extras pack - probs shouldn't hesitate next time.

Providenceangle 2013-07-16 12:31

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4760771)
Something tells me the only time I will be bothered to make my RG Destiny is when I hear Infinite Justice. Also Strike Freedom better come with the WOL or some gimic for the dragoons... sounds like something that Bandai needs to do. I have a growing back log and its not good :S

- RG Zeta
- RG Zeta (amuro)
- RG Destiny
- MG Strike RM - whats holding me back here is the fact I can't find the perfect strike extras pack - probs shouldn't hesitate next time.

I hate the perfect strike personally but, I hear the best choice is to buy the original kit. Take the parts from it. At least you're getting a kit, instead of just getting ripped off for the parts. That or maybe find a resin kit of the sword and blaster?

Also I find the zeta to be a pain in the ass. The transforming gimmick makes the chest floppy lol.

Providenceangle 2013-07-16 15:10

One last spam from me(lol). Should I go crazy with the MG Nu ka? I'm thinking of doing a sorta cross(?) with the Unicorn NTD mode. Maybe cut up the chest and open it up. I got a mm thick piece of poly carb that I could use to make green psycho frame... *sigh* Kinda hate to cut up such a beautiful kit though.

Skye629 2013-07-16 16:12

Quote:

Originally Posted by firefox (Post 4760375)
Wait for the inevitable RG GP-03?

Im actually hoping more for the GP-02, for epic rivalry fight lol (and my brother really wants it as its one of his favorite mechs)

Exia_00 2013-07-16 21:49

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4760820)
I hate the perfect strike personally but, I hear the best choice is to buy the original kit. Take the parts from it. At least you're getting a kit, instead of just getting ripped off for the parts. That or maybe find a resin kit of the sword and blaster?

Also I find the zeta to be a pain in the ass. The transforming gimmick makes the chest floppy lol.

I was thinking getting the Launcher/Sword mg but not sure if it was compatible and eith the zeta im sure its the transformation that is holding me back, atleast i wouldn't be transforming them regularly

bio9205 2013-07-17 05:48

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4760771)
Something tells me the only time I will be bothered to make my RG Destiny is when I hear Infinite Justice. Also Strike Freedom better come with the WOL or some gimic for the dragoons... sounds like something that Bandai needs to do. I have a growing back log and its not good :S

- RG Zeta
- RG Zeta (amuro)
- RG Destiny
- MG Strike RM - whats holding me back here is the fact I can't find the perfect strike extras pack - probs shouldn't hesitate next time.

Agreed, I'm waiting for my RG Infinite Justice! If the pattern continues, hopefully it'll be released next April.

Obelisk ze Tormentor 2013-07-17 06:43

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4761268)
I was thinking getting the Launcher/Sword mg but not sure if it was compatible and eith the zeta im sure its the transformation that is holding me back, atleast i wouldn't be transforming them regularly

Don't worry. The original Sword/Launcher from the original MG will fit like a glove on MG Strike RM. Bandai only gives you new decals and slightly different coloring for the exclusive (as far as reviews are concerned).

Providenceangle 2013-07-17 07:22

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4761268)
I was thinking getting the Launcher/Sword mg but not sure if it was compatible and eith the zeta im sure its the transformation that is holding me back, atleast i wouldn't be transforming them regularly

Don't let it keep you from buying it. Once it's built and you display it, it's not such a hassle. I just feel that way about most transforming kits. MG delta plus was the same for me. It's just a personal gripe. It's always good to get some info from others, to get people's reactions but, don't let it keep you from getting what you want.


Quote:

Originally Posted by Obelisk ze Tormentor (Post 4761576)
Don't worry. The original Sword/Launcher from the original MG will fit like a glove on MG Strike RM. Bandai only gives you new decals and slightly different coloring for the exclusive (as far as reviews are concerned).

Yeah exactly. Get the original to display with the new one too. Just for kicks.

Skye629 2013-07-17 19:32

Quick question, what sites have the fastest pre-orders? (get shipped to you the fastest)

Providenceangle 2013-07-18 22:37

http://i179.photobucket.com/albums/w...ps5bf2e319.jpg

I hate prepping for paint... Now I just gotta wait for other kits to get here, along with my mr. surfacer. I never tried it before, so I'm curious, about how good(or bad) it is.

Exia_00 2013-07-19 00:27

Quote:

Originally Posted by Obelisk ze Tormentor (Post 4761576)
Don't worry. The original Sword/Launcher from the original MG will fit like a glove on MG Strike RM. Bandai only gives you new decals and slightly different coloring for the exclusive (as far as reviews are concerned).

I the hands would be an issue if that was the case so im guessing the shoulder parts fit just fine? Has it been done? :)

Quote:

Originally Posted by bio9205 (Post 4761551)
Agreed, I'm waiting for my RG Infinite Justice! If the pattern continues, hopefully it'll be released next April.

Do we have a date for S.F.?

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4761595)
Don't let it keep you from buying it. Once it's built and you display it, it's not such a hassle. I just feel that way about most transforming kits. MG delta plus was the same for me. It's just a personal gripe. It's always good to get some info from others, to get people's reactions but, don't let it keep you from getting what you want.


Yeah exactly. Get the original to display with the new one too. Just for kicks.

I guess it's good that it's not an issue of buying them, they are both part of the 'to make list.' Just need to be motivated enough to build them. In regards to the Strike RM, as long as it is the same mold? Again my worry is the hands and the shoulder parts and the back packs?

Providenceangle 2013-07-19 06:52

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4763358)
I guess it's good that it's not an issue of buying them, they are both part of the 'to make list.' Just need to be motivated enough to build them. In regards to the Strike RM, as long as it is the same mold? Again my worry is the hands and the shoulder parts and the back packs?

The RM is designed around the original kits parts. They just remolded the old sword/blaster and gave them new stickers. They just repacked it for an online exclusive.

Exia_00 2013-07-19 07:30

Quote:

Originally Posted by Providenceangle (Post 4763573)
The RM is designed around the original kits parts. They just remolded the old sword/blaster and gave them new stickers. They just repacked it for an online exclusive.

All I don't know is if the old parts will work on the RM.

Appel 2013-07-19 07:32

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4763591)
All I don't know is if the old parts will work on the RM.

They should if the online exclusive parts are just straight remolds from the old parts.

Providenceangle 2013-07-19 07:45

Quote:

Originally Posted by Exia_00 (Post 4763591)
All I don't know is if the old parts will work on the RM.

Dude, I just answered that... They took the molds from the old kit. The one we are saying to buy. Molded them and repacked them. The RM was designed to work with this. So the mounting points were kept the same. Bandai didn't make any new parts in the online exclusive.

Exia_00 2013-07-19 11:26

Sorry about the confusion, "remold" confused me cause it sounds like they werre remade instead of reproduced. So I'm guessing someone has also proved it. Either way thanks :)

Hopefully the hands are interchangeable to the old ones because itd suck if the new hands cannot hold the sword

Skye629 2013-07-19 17:28

New Exclusive: I WANTZ

Gundam Front Tokyo Exclusive: HGUC 1/144 Unicorn Gundam Unit 3 Fenix (Destroy Mode) Ver.GFT

2500 Yen

http://1.bp.blogspot.com/-uJbQ84MOBJ...4/s640/123.jpg


All times are GMT -5. The time now is 22:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2021, vBulletin Solutions Inc.